sobota 22. března 2003

Osvětimanské skály: ještě něco k Severce

22.3.2003 v sobotu se mi podařilo přelézt 5,5 letý projekt navrtaný Tomášem Pilkou s názvem Severní stěna na Osvětimanských skalách v Chřibech. Loni jsem na jaře propásl den, kdy bylo sucho a chladno, pak jsem ji ještě 2x navštívil, ale bylo vlhko, takže musela počkat na tento rok. Domluvil jsem se s Vlčákem a Petrou a jeli jsme na ni. Na Jestřabí skále jsme se rozlezli, Vlk při té příležitosti mrskl Tajemství Velkého Vonta za 7b+ (9- UIAA), já už v té době visel v Severce a čistil ji. Teplota max.2°C, mírný vítr, sucho, no nádhera. Kroky jsem domyslel perfektně, ale pořád mi smekala pravá noha z nulového stupu, protože jsem měl zmrzlé prsty. V jednom pokusu jsem nejtěžší odlezl a z nepochopitelných důvodů jsem v zapětí spadl, což se mi normálně nestává a trochu jsem se proletěl, asi 6 metrů. V letu jsem chytl lano, abych neletěl hlavou dolů a při tom mně utrhlo peřinky na prstech, ale i tak jsem ji vylezl, i když krev prosakovala přes tejpovačku. Ještě, že Vlčák rozdělal oheň a mohl jsem si nahřát lezečky a nohy, pak to šlo v pohodě. Poté přijel i náš Guru Tomáš Pilka zvaný Svišť, přijal jsem gratulaci a za šera šel Tom do toho, samozřejmě to dal, samozřejmě jsem mu musel něco poradit. Taky mu párkrát smekla noha (asi 3x), dal to parádně. Shodli jsme se na klasifikaci 8a (9+/10-UIAA). Jak říkal Tomas: "držíš nic, stojíš na ničem, jdeš do ničeho a jsi v převisu." Je to cesta, kterou dáš a řekneš, že je lehká, ale tak to je písek. No a pak přijedeš podruhé a nechytáš se, záleží hlavně na podmínkách +30°C je ideální. Každopádně jsou v Chřibech těžší projekty. Je stále co lézt, tak to je vše. Michal Rožek. Sponzoři a dárci: Green sport Uh.Hradiště, Pilka Kameny, Triop Zlín.
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat