pondělí 31. prosince 2007

Zachraňte Williho! Cesta učedníků

Malá žltá stěna – Cesta učedníků 5+ A2 / Tatry
27.12.2007 S rozeklanou psychikou z mých posledních horských akcí se pouštím sólo do prvních tří délek. Ve třetí délce prdla skobka, takže jsem se slušně proletěl - to mě na psychice moc nepřidalo. Délku dolézám a nechávám natažený fix za ne moc dobrý štand, po kterém se spouštím dolů. Materiál za 12000 - 15000 Kč nechávám ve stěně. Zbývá dolézt jen 10 m úsek za 5A0 a je po problému! Ten si nechávám na druhý den. Avšak pod stěnou se mě zmocní velký splín. Udrží ten fix mé mohutné žimarování? Určitě se všechno utrhne jak tá skobka a já zemřu!!! Jdu tedy rozehnat svůj smutek a strach na chatu Zamkovského. Žiliňáci do mě lejou rakiju a já jim věnuji všechen matroš co mám ve stěně. Po prohlédnutí nákresu cesty ovšem s díky odmítnou. Úplně zlomen volám Lemce a slibuji ji, že příští vánoční prázdniny s ní budu sledovat v TV osudy dobrého vojáka Švejka. Seru na to!
28.12.2007 V Popradě v hospodě u nádraží mě ožralý číšník absolutně ignoruje. Probudil se až po dvaceti minutách a čaj, co jsem si u něj objednal mi po cestě k mému stolu do půlky vybryndal!! Odjíždím z Tater domů za Lemkou.
29.12.2007 jsem snědl sváteční oběd od maminky (kačena s bramborovýma knedlama) a při nasávání mého domácího štěstí mě počalo být líto cepínu, který jsem nechal ve stěně, poněvadž jsem do něj propínal štand a lano na fix. Píšu mail Kryzemu a žádám ho o pomoc při záchranné akci „zachraňte cepín!“ Stíhám eště dvě pivka s Boubelem a v 17.hod odjíždím s Kryzem z Hodonína zpět do Tater. Kryze tradičně nastolil raketové tempo a tak ve 21.30 už ležíme pod balvanem u stěny malé žlutky!
30.12.2007 Ještě za tmy žimarujeme po fixu, přičemž druhým lanem se jistíme pro případ, kdyby fix prdl. Nahoře na štandu „u zaseknutého cepínu“ nalézám pod sněhem kvalitní spáru pro pevné zaskobování se. Kleju a lituju, že jsem ji neobjevil už ve čtvrtek - mohl jsem si tu cestu na dvakrát odpustit! Po laboraci s vklíněncemi dolézám i onu krátkou délku za 5A0. Hotovo! Zbytek stěny vyklusal na prváči Kryze (pár úseků za 4+, dále3). Po 14té hodině už sedíme v autě a valíme i s mým cepínem dom.
Takže borci ze Žiliny! Nikoho si už do té stěny nevolejte! Hovno tam najdete! Pokecáme na srazu na Sulově!   Kuba Novák


konec fixu, sem jsem dolezl sólo


konec stěny, v pozadí Stredohrot


nalevo borci lezou Cyklistický led,
napravo Malá žltá stěna


romantika








západní stěna Lomnického štítu



vánoce jsou tady,
kokakolu si vychutnej





poslední těžší úsek - 4. délka
10 m za 5 A0
 


Žádné komentáře:

Okomentovat