Oblast Frein |
Sektor zleva doprava |
Levá část oblasti |
Visící třímetrové rampouchy |
Vlk v nástupu Vom Wahnsinn Umzingelt M9- |
Petr v nástupu Vom Wahnsinn Umzingelt M9- |
Petr v nástupu Vom Wahnsinn Umzingelt M9- |
Nástupový led Vom Wahnsinn Umzingelt M9- |
V neděli ráno opět vyrážíme z Brna a cesta již ubíhá rychleji. Neděle je stejně mrazivá jako sobota a my jsme opět v celé oblasti sami. Na rozlez nastupuji přímo do cesty Vom Wahnsinn umzingelt a jednou padám, po mně jde Petr a celkově na třetí pokus ji dává, já na ni potřebuji o dva pokusy více, potom se již naše zájmy různí, já jdu do Machine Head M8-, kterou je potřeba taktéž vyčistit, takže ji dávám na druhý pokus a Petr nacvakává a čistí No time to waste M9-/9, v druhém pokusu mu už chybí síla. Vzhledem k tomu, že lezeme bez patních háků, dává mu klíčové místo více zabrat, neboť se tam nemůže pověsit za patu, ale musí pověsit nohu do police mezi cepíny za špičku, krásná kreace. Vrchní pasáž se leze po tenké ledové glazuře, ze spodu slyším jak zasekává cepín a led letí dolů, křičím na něj nesekej, jen zaškrabuj, pomaličku se posouvá kolmou stěnou po ledové glazuře nahoru, závěr tvoří dva rampouchy s výlezem do police, který je pouze na hraně ledový a pak následuje nesoudržný sníh, Petr se zkouší nejprve prohrabat zbylé dva metry ke slaňáku, aby nakonec s méně slušnými výrazy odskakuje do posledního nýtu. Nakonec zkouší ještě Machine Head, ale už mu ve flaschi chybí síla a před koncem po velmi dynamických krocích padá. Tentokráte za světla balíme a v devět jsme doma jako na koni.
Klíčové místo Vom Wahnsinn Umzingelt M9- |
Dynamické kreace Vom Wahnsinn Umzingelt M9- |
Přítah oběma rukama za jeden cepín |
Závěrečné kroky klíčového místa Vom Wahnsinn Umzingelt M9- |
Konec klíčové pasáže Vom Wahnsinn Umzingelt M9- |
Týden nato, mi Petr volá, že má ještě dva kamarády a že bychom na neděli mohli opět vyrazit do Freinu. Já se právě vracím z pobytu na Slovenských horách poněkud dobitý, moc se mi nechce, ale nakonec souhlasím. Takže sedmá ranní to jistí a vyrážíme, v tunelech pod Semmeringem moji Hondičku opouští střední díl výfuku a tak se z ní, alespoň co se zvuku motoru týče, stává nadupaný sporťák s nejméně šestisty koňmi pod kapotou. Kluci chtějí na dlouhý led do Kramptenu, což je po cestě, problémem je najít nástup. Máme štěstí, že u silnice jsou dvě dvojky, které míří jejich směrem a tak je vysazujeme a pokračujeme dál. Čím dál jedeme údolím, tím méně se mi to zamlouvá, na mnoha střechách jsou vidět hasiči, kteří odhazují sníh, mně se zdá, že ho nějak přibylo. Na odbočce v Műrzstegu je napsáno, že je lavinové nebezpečí a je tam něco psáno o zákazu vjezdu, na který nedbáme a říkáme si kam to pustí, tam to pustí. Hrazení přes cestu nás definitivně zastavuje asi tři kilometry před tunelem, nejsme zde sami, a dál musíme pěšky. Za tunelem pracují na úklidu sněhu a říkají nám něco v tom smyslu, že po jedné budou odstřelovat laviny. Tentokráte tu nelezeme sami, je zde ještě jedna rakouská dvojka a tak je necháme prošlapávat cestu ke skalám, ale i tak se boříme po pás v novém sněhu, ani se mi nechce věřit, že ho za týden tolik připadlo. Petr rovnou čistí a nacvakává No time to waste M9-/9, ještě než je na konci, přichází jeden z Rakušanů a říká, že odchází, neboť budou odstřelovat a že nejde říct, kde všude to padne.Přikyvuji, ale my jsme rozhodnuti zůstat, neboť z jedné strany jsme chráněni řekou a z druhé převisy. O půl druhé slyšíme nějaké dunění, ale nic se neděje. Celý den trávíme v jedné cestě, Petr se projevuje jako vytrvalec a na sedmý pokus cestu dává, mně se tak nedaří, klíčové místo nebude mým oblíbeným, protože jej na rozdíl od Petra musím přeshybovat s nohama volně ve vzduchu a i ledová glazura nahoře si zrovna netyká s mojí hmotností. Na zpáteční cestě k autu nás čeká přelézání lavin, které odstřelili přímo na silnici, alespoň to není jednotvárné. I když pomalu nastává večer údržba silnic pracuje naplno a určitě nepřestanou, než práci dokončí, sem bych poslal na školení naše silničáře. Do Kamptenu přijíždíme ve chvíli, kdy zrovna naši kluci u silnice balí batohy, akorát to vyšlo, nemusí na nás, podle původního plánu, hodinu čekat a pomalým tempem se vydáváme domů. Nálada je i díky zvuku motoru mého auta výborná a největší pobavení nás čeká v Mikulově, kdy k našemu přechodu dojíždím s vyřazenou rychlostí, aby policisté nic nepoznali. Odjezd je však do kopce a tak mi nezbývá než pořádně šlápnout na plyn, český policista s vyděšeným výrazem nadskakuje na své židli metr vysoko, což kluky pobavilo natolik, že se smíchy válí po autě. Pak už zbývá jen kluky rozvést a v klidu doma vybalit a dát vše usušit, auta mám akorát tak dost a za volant na delší cestu aspoň čtrnáct dní nesednu.
Vlk v nástupu Machine Head M8- |
Ledy za řekou |
Jeskyně s nejtěžší cestou oblasti Kankra M9+ |
Závěrem chci říct, že celé okolí naskýtá i krásné možnosti pro vyznavače skialpinismu a rozhodně jich tam potkáte více než milovníků ledů a mixů. Vladimír Vlk Wolf, únor 2006
Žádné komentáře:
Okomentovat